torsdag 29 juni 2017

Att se (delvis) upp!

Har du någon gång kommit på dig att allt det vackra bara lyser mot dig? Jag har det! Bara det att stanna upp och betrakta något äldre hus i gamla delarna av en stad. Fantastiska ornament mm visar sig, och det är riktiga mästerverk många gånger. Innan idag åkte jag ena ärendet ner till stan (Malmö) för att kika på PORTAR.
 Både äldre vacka som nyare anskrämliga mötte mig. Här ett axplock från dagen!






Dessa var bland de vackra jag såg, och efter här ser du de mindre vackra portarna!




Numera ska det vara funktionellt, och förr ville byggmästaren att han hade råd och drog på av kung och fosterland.

/ Lars

Inga kommentarer:

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...