onsdag 10 maj 2017

Kan man ändra inställning?

Inställning till vad? I detta fall gäller det ett hus, eller rättare sagt ett helt kvarter. För kvarteret är Lekatten som ligger i korsningen Södra Förstadsgatan / Carl Gustavs väg i Malmö. När detta var färdigbyggt gillade jag inte alls utformningen, kanske beroende på att jag inte var helt förtjust i Sten Samuelssons bygge runt omkring i Malmö med omnejd. 
Med tiden har jag dock ändrat åsikt i frågan, och tycker till och med att vissa av hans bygge är riktigt granna, som då Lekatten och Malmö Stadshus.


Det är ju en profil som sticker ut där i korsningen. Just denna bild är nermörkad en aning enbart för att få fram lysrörens sken i nederkant. Det blir en bra balans mellan övre delen av bilden, och den undre. Jag har också rensat undan en kabel som gick in i huset i mitten av bilden, alltså bara digitalt . . .

/ Lars

Inga kommentarer:

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...