onsdag 1 februari 2012

Blått i Helsingborg

Vad symboliserar Helsingborg? Blått? Nja, jag vet inte det. Här har jag plockat fram några bilder som mer eller mindre domineras av den blåa färgen. 
Under dagen gick Lalle och jag en sväng i det som numera kallas Filborna skogsområde, eller något ditåt, och som jag minns som Barnens skog en gång i tiden. Nu är emellertid inte bilderna därifrån utan vår runda fortsatte från Skånegatan och mot Olympia och dess nya granne Helsingborgs arena. Vidare mot stan via Långvinkelsbacken ... 






Bild 2, 3 och 4 är tagna på Olympia, HIF:s hemmaplan. Den första står mellan Olympiaskolan och Tycko Brahe-skolan.

/ Lars



1 kommentar:

Camilla Alvén sa...

Snyggt!
Bilderna får mig att tänka på Grekland, älskar det blåa och vita!
Ha det bra

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...