torsdag 21 september 2017

Dalby Söderskog!

Ganska så mitt i Skåne ligger ett litet område kallat Dalby Söderskog. Området har som status nationalpark. I tisdags var jag där och tänkte gå varvet runt inne i denna lilla skog, en sträcka på cirka 3 km. Frid och fröjd med dessa vackra låga dalgångar och bäckar som flyter genom skogen. Tog vänster direkt innanför muren som omgärdar platsen och såg att de byggt nya fina broar över vissa platser. Kom fram till en korsning där "raka vägen" låg åt höger, men jag gick rakt fram. Det skulle jag inte gjort . . .


Raka vägen gör skäl för sitt namn, men som sagt, jag gick in på stigen som skulle gå runt hela området . . .




Så såg det ut! När jag passerat en gyttjig plats trodde jag det var över, men det återkom ständigt nya utmaningar. Vände efter kanske 300 meter, för vem vet hur det såg ut längre fram.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...