torsdag 1 december 2016

Natt i Malmö

Min vän Lars-Anders tog med mig ut på en kvälls/mörkerfotografering i centrala Malmö. Det var ganska många år sedan jag gjorde det senast. Var först lite tveksam till det, men ändrade snart den inställningen. Resultaten blev ganska så bra, och jag fick lite mersmak för en fortsättning, och då på andra orter.





Första platsen vi hamnade på var området kring Malmö Live. Där finner man bland annat denna "plastfigur" utanför konserthuset/kongresscentret.







Platsen är fin på dagtid, och minst lika tjusig på kvällen. Lång exponering gör vattnet lite silkeslent.
Vi gick vidare in mot Lilla torg och Gustav Adolfs torg.










Som du kan ana så stänkte det emellanåt under de timmar vi tillbringade i centrum. Otroligt nog blev det inte mycket stänk på linsen. Bilderna är från Gustav Adolfs torg där de samlat lite tingeltangel inför julen.





Den sista biten för dagen blev promenaden upp mot Triangeln där Lalle tog tåget mot Helsingborg, och jag åkte med buss 35 hemåt.

/ Lars

Inga kommentarer:

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...