lördag 12 januari 2013

Runt Pildammens stora sjö

Pildammarna är ett av Malmös gamla vattenhål. Här hämtades det dagliga vattnet till medeltida stadens befolkning. Än idag vid grävningar i gator så kan rören av urholkade trästammar påträffas, alltså de rör som ledde vattnet från Pildammen till brunnen på Stortorget.
Men nu så gick jag ett varv med lite bilder i bagaget ...

Måste gjort ont.

Färgfläck i gråa vardagen

Missbildad hund

Trapphus på CRC, sjukhuset

Malmö högskola, Hälsa och Samhälle.

Ett ofta sett objekt, nu på bild

Internationellt så det förslår.

Alltså, nu blev det ju bara tre bilder från promenaden längs vattnet. De andra är tagna på sjukhusområdet alldeles intill.

/ Lars


5 kommentarer:

SoF sa...

Fina bilder Lars!

Ha det gott.

larsfotografier sa...

Tack ska du ha!

lalleman sa...

Stegbilden är kompositionsmässigt helt rätt! Man kan undra var stegklättraren tog vägen? Han verkar ha försvunnit i tomma intet!

larsfotografier sa...

Tack Lalle!
Visst sitter stegen där den står? och att den slutar i tomma intet är knorren så att säga.

jacglenphoto sa...

Riktigt läckra och härliga bilder Lars.
Den första är klockren - citron , " maste ha gjort ont" ... jag fick mig ett gott skratt.
Ha en underbar vecka.

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...